تحولات لبنان و فلسطین

به گزارش قدس آنلاین از نهاوند ؛ محمد تقی شهبازی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند گفت: تیم‌های امدادی تاکنون به بیش از ۲۰۰ خانوار از روستائیان نهاوند که در سیلاب گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند.

امدادرسانی به ۲۰۰ خانوار نهاوندی گرفتار در سیلاب

وی با اعلام این‌که 200 خانواده روستایی جمعیتی در حدود ۸۰۰ نفر را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: بارش متناوب باران موجب آبگرفتگی و بروز سیلاب در بیشتر نقاط شهرستان نهاوند شده است، که با توجه به فرسوده بودن خانه‌های روستایی نهاوند و ورود آب به داخل منازل مسکونی، افراد گرفتار در سیلاب با استفاده از خودروهای امدادی به مناطق امن منتقل شدند.
شهبازی با اشاره به این‌که ۷ روستا بیشترین حادثه و خسارت را داشتند، تصریح کرد: تیم‌های امدادی با حضور در روستاهای گردچم، چولک، ده‌حیدر، وراینه، لیلان و برجکی اقدام به تخلیه آب از منازل مسکونی و جابجایی روستائیان کردند.
وی افزود: با توجه به فرسوده بودن بیشتر منازل روستایی آب به داخل خانه نفوذ کرده و موجب ریزش آوار یا خراب شدن دیوار برخی از منازل مسکونی شده است.
شهبازی با اشاره به این‌که میزان خسارت کلی در سطح شهرستان برآورد نشده است، یادآور شد: ماهی‌های یک استخر پرورش ماهی به‌طور کامل بر اثر بارندگی از میان رفتند، باغات و زمین‌های کشاورزی در مناطق مختلف نهاوند که در محاصره سیلاب قرار دارد نیز متحمل خسارت‌هایی شده که میزان آن تاکنون برآورد نشده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند گفت: بارش متناوب باران از سه روز پیش در همدان آغاز شده و طبق نظر اداره‌کل هواشناسی استان از امروز بعدازظهر بارش‌های پراکنده و خفیف در راه است.
وی با بیان این‌که نیروهای امدادی هلال‌احمر شهرستان نهاوند تا آرام شدن شرایط جوی و برطرف کردن خطرات احتمالی در آماده‌باش کامل هستند، تاکید کرد: هم‌اکنون وضعیت کلی شهرستان خوب است اما با توجه به‌قرار گرفتن برخی منازل روستایی در جوار رودخانه‌ها و تداوم بارندگی و احتمال بالا آمدن سطح آب، امکان آب‌گرفتگی و سیلابی شدن برخی روستاهای شهرستان نیز وجود دارد.
شهبازی با بیان این‌که بارندگی‌ها کم‌رنگ شده است اما تا روز شنبه ادامه دارد، افزود: سامانه جدیدی از بارندگی‌ها در راه است بنابراین خانوارهایی که در روستاهای واقع در مسیر آبگرفتگی قرار دارند، جابجا می‌شوند و باید کانال‌های فرعی برای منحرف کردن آب به جاهای دیگر ساخته شود و برای این‌که ساخت‌وساز جدید صورت گیرد باید محله‌هایی بالاتر از مسیرهایی که در معرض رودخانه‌ها هستند را درنظر گرفت و مقاوم‌سازی انجام شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.